16 siječnja 2016

gledati u 1000, ili joj okrenuti leđa

uzeo sam da se malo igram matematikom.
onako iz dokolice, i iz radoznalosti naravno.
znam iz priča nekoliko maratonaca kako to izgleda pretrčati tu negde oko hiljadu kilometara mesečno, i mogu vam reći da su utisci zaista šarenoliki.
verovatno je svako to radio na sopstveni način, a i nismo svi isto napravljeni pa je nekom smetalo jedno a nekom drugo, dok je nekom trećem upravo to odgovaralo.
možda.
nakon decembra od 632km, nastavio sam sa sličnim pristupom i u januaru.
za mesec i po sam trčao nekih 80-ak puta, bilo je u decembru dosta dana bez treninga, uglavnom putovanja, a bilo je i nekoliko dana kada sam trčao tri puta.
zanimljivo je to kada se UHODAŠ.

i ranije mi se događalo da iz čista mira uzmem dan odmora, eto iz predostrožnosti.
onda se desi da nakon toga budem sto puta umorniji nego u onim danima "bez odmora".
tada ne znaš da li si tek počeo da se odmaraš, pa taj umor treba da interpretiraš kao "uf bokte mazo pa ja sam premoren, jedan dan mi ništa nije pomogao, verovatno mi treba 7 dana pauze", ili kao "uf bokte nema veće gluposti od ovog odmora, dok sam trenirao svaki dan sve je bilo super".

u januaru nisam podleZao tim iskušenjima.
kad sam umoran, otrčim malo kraće i/ili malo sporije, i čekam da umor prođe.
i nekako uvek i prođe, da ne poveruješ.
e sad, dokle to tako može, nemam pojma.
ako može evo već 29 dana zaredom, više nisam pametan.
dosta dugo sam čekao da me nešto zaboli ili pukne, a sad sam izgubio svaku nadu.

evo kako stoje stvari s matematikom.
dakle januar je krenuo sa prvih 7 dana u decembarskom fazonu.
trči jednom ili 2x dnevno, da ispadne oko 21km ukupno.
u prvih (7) dana sam pretrčao 172km što ispadne prosek od 24.6km.
onda sam se "primio" zbog ovog Strava Čelindža, pa sam počeo da dodajem kilometre.
rekoh, ako se umorim, lako je smanjiti malo.
međutim ništa, osećaj mi je bio isti, trčao 20 ili 40km dnevno.
tako sam u sledećih (9) dana pretrčao 359km što predstavlja malo sumanut prosek od 39.9km dnevno.
tu imam dva dana sa po 3 trčanja, i jedan dan sa samo jednim, ali najdužim treningom od 31km.
do kraja meseca mi je preostalo (15) dana, i do hiljadarke me deli 469km.
verovali ili ne, to je samo 31.3km dnevno.
što nakon ovih 9 dana od po 40km "ladno", deluje da izvinete smešno.
barem ovako iz fotelje.
kad sutra napada novi sneg i spusti se na vetrovitih ledenih minus nešto, biće drukčije stanje na terenu, naročito što će svako lopatanje da me košta kao dodatni sat trčanja.
vidiš, kad to uračunam, nije mi prvi deo januara bio ništa lakši od ovog drugog.
kad se samo setim onih ukočenih leđa i trčanja kroz ledenu kišu, ajmeeee.

Nema komentara:

Objavi komentar