27 veljače 2017

14/21 Osećaj napora i pravi Ritam (amerobeogradskim rečnikom "Pejs")

gledao sam sinoć svetsko u nordijskom skijanju, štafetu 4x5km
svaki takmičar je "vozio" skije po 2 kruga od 2.5km
pa sam pobednicima Nemcima zapisao prolazna vremena
prvi broj je ukupno vreme, nevažan, drugi broj je vreme po krugu

prva izmena se malo zaleteo i drugi krug skijao 370/350 sekundi = 6% sporije
to je velika razlika, 6% je dovoljno da razdvojiš dve klase sportiste,
recimo u maratonu 3h naspram 3h11'
05:50 5:50
12:00 6:10

druga izmena je skijao kao da ga je Pongračić trenirao
da je prvi krug išao 3 sekunde brže verovatno bi drugi išao 3 sekunde sporije
ovakav raspored snage po pravilu donese najbolji mogući rezultat
18:00 6:00
23:51 5:50

treći nije zabalavio kao prvi ali nije ni da je uživao, čak i pri ovolicnoj razlici patnja da se zadrže malo manje brzine je prevelika i nepotrebna. malo ručne na početku, malo gasa na kraju, i eto i boljeg ukupnog rezultata za par %
29:40 5:50
35:40 6:00

poslednji je mahao zastavom u ciljnom pravcu i namerno izgubio nešto vremena ali sam mu na osnovu vremena prilaska stadionu obračunao za koliko je najbrže mogao da dođe do linije cilja, pa je čak i tako podbacio koliko i prvi. dakle adrenalin najviše udara na prvu i poslednju izmenu.
41:29 5:50
47:57 (47:40) 6:10

slično taktici i osećaju za idealan ritam, težina igra veliku ulogu koja se na ovakav način može izraziti sekundama i procentima. ukucao sam neki nasumičan rezultat Polumaratona, recimo, ako bih nakon mesec dana trčanja bio u formi za 1h40, i ako bih kad se izmerim pre treninga nakon užine na 69kg (poslednje dve godine sam trčao sa 67), kako smanjenje i povećanje težine utiče na brzinu. tabela je više nego otrežnjujuća:


podosta su rastegli ovaj BMI, da je za moju visinu 54kg premalo a 75kg premnogo, to je bogme pozamašan opseg!!!! manje od 62-63 nisam nikada imao a tada sam izgledao doslovno kao logoraš, dok bih sa 65 bio presrećan. po gornjoj tablici bi se tih zamišljenih polaznih 1h40 trenutno preobrazilo u 1h35, samo ako bih umesto 69 imao 65kg. 

ok i ovih 69 će sa prvim aktivnim danima brzo sići na 67-68 jer zbog nepomičnog života imam neki smešan naduven stomak kao žene u pms-u i probava/metabolizam mi je usporen do krajnjih granica. takođe na gornjoj tabeli razmišljanje o 55-58kg više je nego smešno; osim svog sala morao bih da se oslobodim i polovine svih mišića, izvadim slepo crevo, i plastičnom operacijom smanjim uši i nos :-)

2 komentara:

  1. Mene samo zanima koji je to Jack Daniels pravio ovu tabelu pošto u jednog istoimenog nemam baš povjerenja :)

    OdgovoriIzbriši
  2. haha da, mnogi se zezaju na tu temu, s tim da je ovaj trener Jack Daniels, a poznati proizvođač pića je Jack Daniel, pa mu se viski zove Daniel's, kao što se i ona rakija zove Jovičićka :-)

    OdgovoriIzbriši