20 veljače 2017

07/21 Trening LAP

Jest danas ponedeljak a kontrola mi je bila u utorak,
no tako sam počeo brojanje od prvog jutra pa sada praktično
ULAZIM u 7-mi km, koji će trajati do sutra ujutru.
I svi postovi tako idu, TOKOM dotičnog kilometra, o kojem razmišljam.

Običavao sam da na treningu stiskam lapove na 7km.
Tačnije, od prvih trčanja sam na asfaltu izmerio segmente od 3.5 km.
Tri takva blago uzvodno, 3x3.5=10.5 pa nazad.
Kada sam hteo da istrčim prvi maraton, išao sam dva "kruga".
I na tim treninzima sam naučio 75% svega što se o maratonu može naučiti.

Naime na toj "stazi" od 10.5 km imam 2 kupsera,
dok je ostatak ravnjikavo-blago-valovit.
Kada sam se nakon prvih 10.5km popeo 100-ak m nadmorske,
povratak nizvodno preko ista ta dva kupsera je ipak bio brži.

U drugom "krugu" (tamo pa ovamo) sam se svaki put "opametio",
jer sam shvatio da je trčanje od 31.5 km do 42 km PUNO teže,
nego što sam očekivao prilikom prvog "spuštanja" između 10.5 i 21.0 km.

Tada sam naučio onu veliku mudrost i nauku
"Trči prvi deo onako kako možeš da istraješ do kraja".

U svemu su mi pomagali LAP-ovi na svaka 3.5km,
koje sam kasnije upoređivao u Excelu.
Brzine, pulseve, "gle pulsevi za 10 veći a brzina manja!!!" :-)

Eto to mi je prvo palo na pamet kad sam video broj 7 na rasporedu.
Često i na tempo-trčanjima od 21km stiskam lapove na 7km,
jer 3.5km mi je postalo previše gusto za rutinske treninge.

~~~~~~~~~~~~~~~

Ovde mogu da se nadovežem na Kolegin blog o pred-maratonima.
On se zapitao nešto u smislu:
"Zašto pokvariti draži prvog razbijanja, zašto bežati od Titanik scenarija?"

Pa eto, ja sam imao drukčija shvatanja.
I pokušaću da objasnim to gledište iz suprotnog ugla:
Zašto da odem na ispit polu-spreman, i rizikujem da me profesor muči?
Zašto da ne shvatim tako dobro ceo udžbenik, kao da sam ga sâm napisao?
Zašto da ne ponesem svu potrebnu opremu na kampovanje, umesto da spavam pod drvetom?
Zašto da ne pripremim sve potrebno od alata pred početak velikih radova?
Zašto da ne oteram auto do majstora na veliki servis na 100,000km, pred dugačko putovanje?
Zašto da neki događaj u životu, koji mi je važan, dočekam nespreman?

Preko svega toga, ja sam VOLEO trčanje, maratone, bio sam uzbuđen, nestrpljiv, i bilo mi je ujedno i SVEJEDNO da li do tog čuvenog Beogradskog Maratona krajem aprila ima šest meseci ili dve nedelje.
Bio sam i radoznao.
Za koliko ja to mogu? Zašto čekati pola godine, da saznam?
U januaru sam na maglovitih +1° prvi put uspeo da pretrčim 42km.

Imao sam par meseci ranije jedan pokušaj u patikama za trail broj većim, i jedva završio 40km (toliko sam planirao) na sunčanih +20° bez kapi vode! Ajme :-P

Te zime/proleća sam sve na istoj stazi istrčao ta dva "kruga" (<--- nbsp="">) za 3h21, da bih za mesec dana popravio na 3h17. Smatrao sam da sam za prvi sledeći put spreman za 3h15, i to mi je bio, priznaćete, podosta skroman cilj.
Na dan kasnoaprilskog maratona je spičilo sunce, bulevari na Novom Beogradu su se zagrejali a moj dres je smrdeo kao kada peglaš veš, koliko je bio vruć.
Uz veliko usporavanje u poslednjih nekoliko kilometara jedva sam se dovukao do cilja za 3h25 i to mi je do danas ostao najsporiji rezultat na ravnim ili skoro-ravnim trkama.

Uprkos silnim pripremama, ipak sam ga istrčao u maniru (ne)iskusnog Početnika i nisam ništa izgubio od doživljaja čuvenog Zida i ostalih svetskih čuda :-)

Ponovio sam tih 3h25 takođe u Beogradu, one godine kada sam se oporavljao od napuknuća lože i kada sam na svakih par km trčao 50m unatraške.
Ne bi mi to palo na pamet da mi maraton nije pao baš na rođendan, i šta ćeš...
Triling tih 3h25 sam kompletirao jesenas na Adi kao "pametnu" ideju da između Ljubljane i Crikvenice (osim onih nekoliko polumaratona u mesec dana) mogu da ubacim još jednu Dužinu, za svaki slučaj :-)

Krug na Adi je bio 7.7km pa eto u tom obilju sedmica da završim blog.
Doduše i Crikvenica ima dva kruga po 21km ali su umesto 7+7+7 ona tri kraka otprilike 8+5+8, šteta.

Ovi kilometri (dani) ionako presporo prolaze.
Šteta što nisam žensko, mogao sam iskoristiti pauzu da rodim bebu.
Obično posle toga poprave lični.
Ja ove godine možda jedino "popravim" ona tri komada od po 3h25' :-)

Nema komentara:

Objavi komentar