05 ožujka 2020

deset plus deset

dosta čudna dva trčanja, i jako zanimljivo upoređivanje
bilo bi puno bolje da imam više i češće ovakvih treninga kao i svako normalan što ih ima, no dobro, mlad sam i zelen pa ima prostora da se to i popravi jelte
dakle prvo trčanje u šuškavcu po kiši, drugo u duksu po suncu, oba na +7°
prvo u Li-Ning patikama koje imaju 595km i iz nekog razloga ih računam u "stare" a drugo trčanje u Noosa-11 koje sa 416km još uvek računam u "skroz nove", nekako sam ih retko uzimao i uvek za lepo i čisto vreme i nikako da shvatim da su već proživele 1/3 svog veka na zemlji
go figure, nisam još shvatio ni da sam JA prešao 2/3 svog puta a baš ću da se setim patika?

razlike su minimalne, ali ipak postoje
u sredu sam bio relativno odmoran i rešen da trčim ispod 5'/km pa kud puklo da puklo, a u četvrtak sam bio nežno umoran i krenuo sam na trening sa idejom da otrčim što bliže jučerašnjem tempu ali sa što manje napora, tačnije prioriteti su bili obrnuti, u sredu 1) brzina 2) koliko god se umorim, a u četvrtak 1) da ne ginem preterano pa tek onda 2) brzina, ako može

osim 20 metara dužune, kiše/sunca, i patika, razlika je bila i u smeru jer sam prvo na Krugu imao jedan oštriji spust a svi usponi su bili blagi, dok sam dan kasnije imao oštar uspončić a spustovi su bili pitki pa je otud jedina *veća* razlika u maksimalnoj kadenci, naime na tom spustu sam morao da se sjurim i zavrtim nogama što brže da bih sačuvao kolena, to je ona crvena zvezdica:


ostatak bloga se svodi na prepričavanje brojki kao da ste ćoravi, očigledno je da se telo prilikom manje frekvencije trčanja više "giba" pa su otud na manjoj brzini bolji parametri oscilacije, dok sam se pri većoj brzini ali sa manje (dužih, 116 vs. 113cm) koraka u svakom koraku više ljuljao levo-desno i po pola centimetra više "skakao" od zemlje

deluje malo preterano da se moraš odbaciti u vis za 7.5% više, da bi ti korak bio samo 2.5% duži, tačnije ne "malo preterano" nego downright bizarno!

na kraju je ono najvažnije ostalo za kraj, naime prilikom laganog trčanja iz nekog razloga štedim levu nogu odnosno manje je pružam ka napred dok se u tempo trčanju to ne javlja, još jedna čudnost, uglavnom odnos kontakta s tlom leve i desne noge je na drugom Tempu bio gotovo savršenih 49.7 naspram 50.3% a kao što rekoh na džoginzima to ide do 52.5 naspram 47.5, zato na trčkaranjima ni ne nosim garmina nego telefon, da ne gledam taj užas :-)

eto to je polazna tačka, pet minuta po kilometru
pre dve godine je bilo 4'/km, pa lomovi i bolesti, pa prošle godine 4'30''/km, pa novi lomovi i nove bolesti, i eto me sad dok si reko keks na 5'/km
a pre samo 15-ak meseci sam maraton u Novom Sadu otrčao po 4'40''/km, heh
ajd dobro, idemo dalje

Nema komentara:

Objavi komentar