27 rujna 2021

gledam pa se začuđavam

bacih pogled na rezultate Divča Trejla pa vidim da su recimo trku od 32km ispod 6 sati završili samo jedna žena i osam muškaraca, a da su trku od 14km ispod dva sata završili samo opet jedna žena i deset muškaraca.
mogu da se čudim koliko hoćeš ali dok ne vidim uživo kuda je Vlajko to trasirao ništa mi ovi brojevi ne znače, tj nemoguće je razlučiti da li je staza bila teška/spora, ili je bio slab repertoar učesnika.

upravo smo na Rajcu komentarisali tu nelogičnost da se na treking ligama dobije duplo češće okrepnih stanica i to za deset (!) puta manju startninu, i da je nemoguće da ima toliko fensi trkača i planinara željnih da se okite učesničkom medaljom i majicom da bi bezglavo popunjavali prijave i uplatnice samo zbog tih statusnih simbola.
a opet kontam da i nije toliko neverovatno, čim ih toliko ima.
kao sad mi dođemo na treking ligu i mi smo nižerazredna trkačka bića jer nismo unapred uplatili šarenu medalju i šarenu majicu - pa zašto onda trčimo uopšte pitaju se ljudi na Rajcu u startnoj zoni - jedan reče pa valjda se razlikujemo po tome što mi volimo "samo" trčanje a oni vole majice i medalje u tehnikoloru.

da stvar bude još perverznija, na dužoj stazi je završilo samo 19 muškaraca od 47 prijavljenih/uplaćenih dok je kod žena je taj odnos još katastrofalniji 4/14 iako je poznato da u trkačkim krugovima žene generalno puno manje odustaju, bukvalno je sve ispalo naopako na toj trci i izvan logike. 

to što ja već godinama sve budno pratim i mislim da sam tu kao neki psihofizički insajder, očigledno više ne pomaže u analizama jer se fond trkača menja iz dana u dan, novi su trendovi i nove navike, nove stvari postaju fensi i više se ne zna ko je tu hrčak a ko onaj točak koji se okreće, da li fensi ljudi proizvode fensi ponudu koja ih onda zadovoljava ili fensi ponuda pofensuje ljude koji postaju sve fensiji, krug je very začaran. 

pa sve češće shvatam da me "zabole".
da citiram Vedranu Rudan tj deo poslednjeg intervjua:

"Uživam u korona vremenu. Ne volim druženja, grljenja, ljubljenja. Dabogda bili u koroni dovijeka. Treba nam prostora, previše je ljudi oko svakoga od nas. Ni najskuplji parfem ne može ubiti smrad ljudskog bića. Korona nas je produhovila, pokazala nam kako samoća može biti lijepa. Sjedim doma, pišem, nitko mi ne zvoni na vrata, nitko mi ne dolazi u goste, čitam dobre knjige, gledam filmove koje želim, slušam koncerte, gledam kazališne predstave. Moj korona život je svakodnevna velika fešta."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

što se tiče moje treking lige otišao sam sa namerom da baš istrčim srednju stazu od 26km računajući da mi više od 3h trčanja nije potrebno, i da je ovo prava mera za neku tempo-dužinu. igrom pukog slučaja se potrefilo da je nekoliko spremnijih momaka otišlo na Veliku stazu pa je ispalo da sam prvi skrenuo na Srednju, hoću da kažem da nisam bio najjači juče niti je postojalo šanse da to mogu da budem pored toliko ljudi koji redovno treniraju i posećuju trke.

od ovih bržih sam se prvu trećinu staze ganjao sa nekih 6-7 koji su bili čas ispred, obično zato što su jurcali nizbrdo a ja pokušavao da se odmorim i pazio da se nigde ne okliznem u road patikama, a na svakom usponu sam ih polagano stizao i prestizao jer sam ja išao na varijantu da idem što jednoličnijim tempom a oni su išli na fazon da se ne može 4 sata trčati pa će uspone da hodaju a ostatak da trče.

u drugoj trećini staze je i to prestalo da važi pa me više niko nije stigao od svih koje sam pretrčao na zadnjem usponu, osim samo jednog momka koji je imao ranac pa me je prošao pred česme dok sam pio vodu no onda je došao sledeći težak uspon na vrh Suvobora gde sam stigao još jednog kojeg do tada uopšte nisam ni video u trci, tako da kontam da su u tom času ispred mene na Dugu stazu skrenuli možda trojica ili četvorica.

vidim po rezultatima da je od njih možda jedan i po zadržao približan ritam dok su dvojica ili trojica dramatično pali u tom poslednjem delu pa uprkos prva dva brza sata imaju jako loš prosek na kraju što očigledno upućuje na to da su se jedva dovukli onaj zadnji najlakši deo od 5km do cilja. ko zna kako bih se i ja proveo da sam morao da trčim sat duže, tako da važi isto kao i za Divču, dok nešto ne probaš ne preteruj sa filozofiranjem.

Nema komentara:

Objavi komentar