20 studenoga 2013

7, 10, 10

kako reče moja tašta pre nekoliko dana "naš sale slaže kako zine"
e pa sad, nije baš da ja lažem
samo što se podrazumeva, u ovo vreme manipulacija, da niko ne mora baš sve da kaže, a da ga nisu pitali
tako sam ja, čekaj, evo kako je to išlo...
ko će se sad setiti da li sam nešto već pisao na blogu

uglavnom taj CRNI PETAK sam ceo prećopao :-(
u subotu sam bio sat i po na bicikli, i delovalo mi je da se bol sa "90% od najgoreg koji mogu da zamislim" smanjio na nekih 70%
u nedelju sam bio 2.5 sata na bicikli i bol se smanjio samo na 69%

u ponedeljak sam opet ćopao, skakutao po kući samo na levoj nozi, guglao metatarzalgiju, pio brufene, stavljao led, i predveče mi se učinilo da je bol stigao do 50%
i rekoh, pazi ovako
svaki trening ima neki efekt, ili ga nema, trt-mrt filozofija
ja odavno nisam trčao ono baš brzo
i tako je pala odluka
idem da namažem nešto, ne znam ni sam šta
samo da je brzo, ludo, divlje, samo da deluje da "treniram"

i tako sam uključio MapMyRun na telefonu i izleteo iz dvorišta
imam jedan Lolin kružić koji ona trči u trenucima očaja,
tu po predgrađu, u sredini uz/niz neku kratku strmu ulicu
taj krug je trebao da ima 7km okruglo, dobro, ispalo je 7.1km
uglavnom, svo vreme sam imao u mislima trku na Adi

(za one iz HR, to je maltene isto što i Jarun, krug oko veštačkog jezera, s tim da je ovaj beogradski krug nešto duži od trećine polumaratona, 7650m. tako da kad je polumaraton, trči se nešto manje od 3 kruga, malo je izmaknut start)

i ideja mi je bila da ako ikako mogu, da to veče onako trom i ranjen nekako pretrčim taj trening za 27 minuta, što bi na 10% dužoj trci ispalo tu negde ispod pola sata
i uspeo sam
uleteo sam u dvorište nakon ravno 27-nula-nula
jeeeeeeeeeeeeeee

sutradan (utorak) sam već bio ohrabren tim performance-om...
rekoh, idem da spičim nešto slično
e sad...
bilo je malo toplije, pa sam odabrao varijantu biciklicom do izlaska iz grada, pa da otrčim tamo negde izvan dima/smoga/gužve
imao sam u vidu da ću verovatno biti bar malo umoran od trčanja sinoć, pa sam malo pomerio i očekivanja
rekoh sve oko 4'/km je dobro, biću zadovoljan
uzeo sam malo "brže" patike, koje su se kasnije ispostavile kao previše tanke i ravne, i više me je bolelo stopalo od očekivanja :-(

tako da sam u hodu prepravio taktiku
umesto 8km tempa kako sam planirao, rekoh,
da odem 2x4km, ili već ću videti gde mi odgovara da napravim pauzu
zastao sam na jednom (i jedinom) zgodnom mestu, na jednom sporednom putiću, koji je igrom slučaja bio na 3.5km od starta
zaustavio sam štopericu, malo protrljao stopalo onako kroz patiku, malo se istegao, provrteo dupetom levo-desno, i nakon otprilike minut sam nastavio dalje

ideja je bila da odem još tih 500m do okreta, i da se vratim na start
međutim u trenutku kad sam trebao da okrenem nazad,
učinilo mi se da me je bol u stopalu dosta popustio
i tako sam produžio dalje
usput sam sam sa sobom većao dokle da idem
i nekako sam spontano stigao do tačke 5km od starta, i okrenuo
tada već nisam ni imao drugi izbor, osim da opet stanem na istom mestu
tako je trening ispao 3.5 + 3.0 + 3.5 km, sa dve kratke pauze

kad sam drugi put zastao na istom onom puteljku,
nisam se ništa istezao, nego sam samo skinuo majicu dugih rukava,
skinuo ispod nje majicu kratkih rukava (obe sintetičke), zatim sam onu kratku zgužvao i nagurao u gaće otpozadi, obukao samo dugačku, i odmah potrčao dalje
i pirijalo mi je to "osveženje" što sam se malo raskomotio,
zadnjih 3.5km su bili ubedljivo najbrži

tada sam negde usput pogledao prolazak na 7.7km i očitao okruglih 29', što je bilo za minut brže nego što sam to obračunao sinoć
uraaaaaaaaaaa
a celih 10 km, kad se saberu te tri deonice, ispalo je 37'16''
obzirom da sam na prolasku mislio da ću ići okruglo 38',
ovo je bilo puuuno ispod očekivanja
dobro, dva odmora puno znače, naravno
ali baš da sam planirao da ovako trčim, nisam.
zaista

i tako je došao i današnji dan
bol se sa onih 69% prvo smanjio na 65%, a jutos na 50%
mislim na % od nula do sto, od "nema bola" do "ajooojjjjj!!!"
odmah sam imao plan, ali kad kažem odmah, to i mislim
znao sam da mi nozi nikako ne prija dugotrajno trčanje
pa još naročito po asfaltu
i evo kakav sam plan skovao

otići ćemo biciklama izvan grada, tamo ostaviti jednu biciklu
odatle ćemo naizmenično voziti i trčati, deonice
prvo će Lola krenuti 1km trčanja, a ja ću voziti bajk
zatim ću joj predati biciklu i trčati 2km, a ona će me pratiti
i tako smo obračunali da ako okrenemo na 8km od starta,
do kraja će ona pretrčati 6 x 1km, a ja 5 x 2km
i sve je išlo kao po loju
izmene su protekle perfektno bez zastoja, ma sve!

ja sam krenuo dosta uspavano, ali sam znao da ću se "razraditi"
ona je pak krenula živahno, i znala da će malo iscuriti prema kraju
da skratim priču, vetar je bio pojak ali je toplo vreme više značilo
miris proleća me je prosto nosio, kao da sam dobio brzinu više
povremeno sam se brinuo "da li ću izdržati",
ali sam svaki put završio deonicu bez problema,
i odmah se na bicikli oporavio već posle minut

preračunato u vreme, moj trening je izgledao kao
5 minuta bicikle, 7 (malko više) minuta trčanja, i tako u krug
lolin trening je pak bio 5 minuta trčanja, 7 min bicikle, pa opet
sve skupa smo pretrčali 16km za 1h05'
da sam odatle nastavio da trčim još 5km tempa, bez divljanja,
mogli smo da pređemo štafetni polumaraton za 1h24' :-D
hej pa to uopšte nije lošeeeeeeee :-P

nakon toga se bol vratio na 55% ali ajde, možda sam to i očekivao
e sad, čak i da jesam pametan kao što nisam, ali prorok?
to sigurno ne umem da budem
sledeće nedelje imamo polumaraton u novom sadu,
neki rekreativni gde je start sa veteranskim hendikepom
UOPŠTE nemam pojma da li mogu da trčim 1h25 bez prestanka

vikend kasnije sam pak zamišljao maraton u crikvenici,
koji je naravno otpao iz mojih misli, na veliku žalost
jer vidim kojom brzinom (sporoćom) ova povreda prolazi,
tako da nema šanse ni da razmišljam o 3h trčanja
bio sam siguran da mogu da otrčim brže nego u podgorici,
ali će mi po svoj prilici tih 2h55 ostati season's best...

srećom istog vikenda imamo tu pomenutu trku na Adi,
pa ako ne odem u NS sad u nedelju, eto,
imaću priliku da kakvom-takvom trkom završim godinu
rezultat NARAVNO ne bi bio u prvom planu,
naročito što ne očekujem neko lepo toplo vreme.
eto, prođe još jedna godina
kad sve podvučem, nije bila loša...
ali, to podvlačenje linije će imati poseban blog


Nema komentara:

Objavi komentar