17 travnja 2020

nastavak

četvrtak je bio u fazonu dabogda imo pa nemo
jer sam shvatio kolika je muka, da ne kažem po HR "tlaka", voziti običan mtb po makadamima
semi-slick gume naduvane na propisan pritisak za asfalt, i mali točkovi od 26'' koji su mi do prošle godine bili sasvim normalni ali sada su mi jelte postali mali, to skače i odskače kud ono hoće, kao da se ja ništa ne pitam
gore po vrhu sela Sušica sam išao poznatim puteljcima i već od prvog metra shvatio da će biti čupavo

obzirom da na starom GT-u imam pozadi drumsku kasetu koju valjda nikad niko nije vozio na bajku, i to ne neku drumsku tipa 11-25 nego 11-21 devetofaz :-)
očas posla sam stigao do 24x21 (napred najmanji od 24-34-44) i nekako uspevao da teram uz strm prašnjavo-kamenit tucanik dok mi je prednji točak odskakao po 2-3cm na svakih par metara
a zadnji točak, to prenosi zbog dobro naduvane gume svaku neravninu a preko svakog kamena kad pređem kao da me neko čekićem udara dole po dupetu i jajcima
znači užas

poželeo nešto da slikam kad sam izašao na polu-zaravnjenje, NEMA ŠANSE
ja navikao na Scott-u da vozim jednom rukom i uzbrdo i nizbrdo, i još držim levom rukom što znači da kočim samo prednjom kočnicom (dok desnom držim telefon i bezbrižno fotkam) i to bez ikakvog rizika od proklizavanja, totalna opuštencija, kao da na tour de france sedim na zadnjem sedištu motora i ležerno slikam peloton dok motorista brine o ravnoteži
ne znam da li su groznije bile uzbrdice ili spustovi jer je kasnije i asfalt u skroz propalom stanju pa sam odskakao kao na rodeu

evo ujutru sam na Veliki Petak okrpio bušnu prednju gumu na Scottu i radujem se novim istraživanjima oko Oglađenovca
to je ono selo poznato po Tucijadi no ove godine ćemo biti zaključani na Uskrs pa ni fešte biti neće, mada sve nešto mislim da će se tamo domoroci već nekako organizovati
naime rupica je bila tolicna da je guma samo napola ispustila za celu noć, ali naravno da sam morao da okrpim
obično sačekam da mi se nakupi desetak bušnih što od bajkova što od trkačke što od siti bajkova i ponika, pa odnesem kod drugara vulkanizera i oni mi to profi zalepe da se ni ne vidi gde je zakrpa

ovako sam pak malo stanjio komadić gume prečnika petoparca, namazao rupu i zakrpu sintelanom, sačekao 15 minuta da se osuši, prilepio i stavio u malu stegu (šrafštok) da odstoji sat vremena dok prošetamo pse
na kraju sam pitao Lolu jel oće da odnese tako okrpljenu gumu do burazera jer on ima tocilo pa to može dodatno da mi stanji da bude ko bebina guza no ona nije imala vremena pa sam opet malo uzeo šmirglu

a jel znate vic kad je majstor Đepeto dao Pinokiju šmirglu i rekao, hej momak, već si porastao, još malo će te ženske zanimati, evo ti šmirgla pa malo doradi taj dole glavni deo da bude fin i gladak
posle par dana, Pinokio se nikako ne pojavljuje iz radionice, majstor kuca da pita
- aman zaman šta uradi čoveče zar se nisi spremio za devojčice?
- ma kakve crne devojčice, šmirgla je zakon! :-D