30 prosinca 2020

nad morem

Pre neki dan sam nehotice propratio raspravu dvojice kolega iz HR koji nisu mogli da se usaglase treba li da piše m.n.v. ili m.n.m. pri čemu je prvo metara nadmorske visine a drugo "metara nad morem". Viđao sam obe skraćenice na kartama i tablama kraj puta. Danas sam pak na trčanju imao 183m uspona po Garminu a 182m po Stravi, a to je ujedno nadmorska visina mesta gde upravo sada sedim i pišem ovo. Ako imamo Everesting, možemo imati i Home-ing, popeti se od nule (mora) do kuće. Svakom njegov personalizovani trening.

Isto tako i oni što Everest-uju ne krenu od mora, o toj temi sam ovde odavno pisao jer se ne penješ na Everest od okeana nego od zadnjeg kampa koji je na 5364m ili 5150m zavisno s koje strane krećeš, pa tako prâvi uspon na Everest iznosi nekih "samo" 3500-3700 metara. A i na tolicno penjanja ostaneš bez pola prstiju i ušiju, dok ovamo gone ljude da trče ili voze 8848m uspona u jednom treningu, svejedno da li po mesečini tople letnje noći ili već šta ti je lepše. Još nisam čuo da je neko umro ili nestao na "Everestingu" od posledica surove klime, tako da ipak puno više cenim onih "samo" 3500m uspona od ovih prizemnih 8848 gore-dole oko nekog krtičnjaka.

Nekad davno je neki pračovek shvatio da mu je lakše da prekotrlja kamen do zida koji pokušava da napravi, umesto da ga iz reke nosi dvesta metara uzbrdo u rukama, pa je tako ne znajući "izmislio" točak milion godina pre pronalaska točka. A ja sam danas evo izmislio Kućing, popeo se od mora do stana. Usput sam slikao naoblačenje koje polako guta ove naše planine sleva na desno.


Juče sam sastavljao sve moguće "-ing"e po Srbiji i ne zna se koji rogobatnije zvuči, možda i jer je to -ing engleski sufiks, ne kažemo planining nego planinarenje. Avaling je još najbolje prošao. Penjanje na visinu Medvednika (1247m) bi moglo da bude i Meding jer mu mnogi tepaju, kao i što fenseri Kopaonik zovu Kop (2017m) pa bismo imali Kopanje, Kopkanje, hmm Koprcanje je već malo previše dvosmisleno a ako bi hteo da uzmeš dobre pare za startninu ionako bi morao na majice da napišeš KOPing. Jači dolar od dinara, američki se danas bolje prodaje od maternjeg.

No sve dok ne shvatite koliko je napora (i vremena!!) potrebno da se na trčanju skupi 1000m uspona i isto toliko spusta, daleko ste od ideje koliko treba za 3x ili 9x više. U životu sam samo jednom trčao vertikalni kilometar u sopstvenoj režiji, direktno iz Brzeća do Pančićevog vrha tako što sam spajao ski staze i iako mi tada pre 3 godine nije bio problem da sve ustrčim, ipak sam bio zadovoljan što ne moram da strčavam celim putem nazad, nego samo do najbližeg parkinga :-) 

Nema komentara:

Objavi komentar