26 ožujka 2018

auto

Uzeo da gledam aute, onako. Ova Meriva ima 15 godina i evo još na par trka u aprilu pa će doći na 130,000km. Ne sećam se koliko smo sa Škodom prešli, ali vozili smo je do njene 15-te godine isto. Nismo nikad bili od onih što stalno nešto menjaju, prija mi kad se naviknem na nešto, kao na biciklu, i onda najbolje funkcionišemo kad se dobro poznajemo. Ovih dana su svi mogući oglasi krcati automobilima zbog sajma, ponuda, akcija, i onda mal malo pa pogledam nešto.

Obzirom da već imam ono što mi odgovara, tj uglavnom odgovara jer bicikle malo potesno prođu kroz peta vrata, onda mi se ne uzima nešto previše drukčije. Tako nešto da nije BITNO preko 4m, da nije BITNO šire od 170, i da nije niže od 160. Ne volim one niske aute gde imam osećaj da ležim za volanom i da mi se dupe vuče po asfaltu. Više sam tip koji bi vozio kamion i sedeo na dva metra iznad zemlje.

No sad se prave neke druge stvari, što se sviraju na gitari, ja i moj miš... kako ono beše pesma. Sad su u modi crossover-i, cela klasa tih mini-suv se izmestila na dimenzije od 420-430 dužine, puta 180+ širine, a meni se baš ne ruši garaža i zida nova. Od ovih pak autića oko 4m i oko 176cm širine nemaš ništa tako sa višom pozicijom vozača, sve je nešto prizemno, klasika od 144-148cm.

Iznašao sam teškom mukom neki Ford Ecosport 407x176x165, deluje bombonica no tek su počeli da ga uvoze, nisam oduševljen idejom da nešto baš prvi kupim na celom balkanu. Još je savršen po dimenzijama (a i po skoro svemu ostalom mi se svideo) Citroen C3 Aircross no Lola je rekla da joj spreda izgleda kao šinobus. Taj sam izraz ja izmislio pre nekoliko godina no nisam ograničen estetskim viđenjem nečega, npr. kučići su mi uglavnom ružni pa ih opet volim. Bicikle su mi ružne pa ih vozim, patike da ne govorim, praktično samo ružne i postoje na tržištu.

Nešto sam se zanosio novom Merivom no sa 429x181 je zaista preglomazna - šteta jer se više ne proizvodi, i preostalih nekoliko komada možeš dobiti po bagatelnim cenama a nude čak i kredit sa 0% kamate. Najveći plus su zadnja vrata koja se otvaraju "kontra" čime sam doslovno ushićen, zamisli samo presvlačenje posle maratona, idealno sklonište, a o pakovanju stvari da ne govorim, koliko puta sam obilazio prednja vrata napred-nazad nađi gaće dodaj peškir vrati patike u kojoj torbi je pulsmetar.

PLUS najvažnija moguća stvar na svetu, ko će ti još ukrasti Novu Merivu sa kontra vratima, praktično si najbezbrižniji mogući po tom pitanju, ne dao ti bog da kupiš Jeep Renegade ne bi se s njim družio više od pola godine.


Njeno mesto bi trebao da popuni Crossland (421x176x160) no nekako nikada nisam bio fan tih polu- iliti gradskih đipova. Fazon, moj ego je preveliki za običan auto pa mi trebaju široke gume i odmaknutost od tla 18cm, da bih auto koji pretenduje na kamenjare ganjao po autoputu i hranio svoj osećaj veličine. Bljak, dijagnoza.

Još je ostao Veliki Fića iliti 500L, koji takođe postoji u cross verziji 500X no taj je 11cm duži a 6cm niži od 500L, dakle trebao bih zbog "fora" izgleda da se odreknem upravo onih dimenzija koje mi bolje odgovaraju. Jeste simpa imati nešto što izgleda kao dečija igračka pa uvećano, za razliku od onih dana kada smo imali prave aute u veličini igračaka. Običan 500L je skoro pa savršen, 414x178x166cm. Samo desetak cm duži od trenutne Merive, 8cm širi, hmm, toliko bih lako izmanevrisao rikvercom u garažu, a čak je i 6cm viši, napokon bih video jezero Bajer preko ograde autoputa dok prelazimo iznad Fužina, jupiii.


Razlika je što se 500L sastavlja u Kragujevcu dok se 500X pravi u krajslerovim pogonima u Italiji, ali s druge strane, jeftina radna snaga između ostalog pripomogne da mu cena bude za 20% niža. I šta sad? Po svoj prilici ću voziti Merivu još par godina dok ne sačekam da i poslednji modeli svega što još uvek liči na klasičan auto izađu iz proizvodnje. Usput izbegavajući da razmišljam o tome da je Meriva kupljena iz uvoza kao havarisana (doduše korektno okrpljena i ušminkana) i da od svih airbag-ova u njoj najverovatnije postoji samo natpis "airbag" na volanu, pa kud desetak godina tu još dve-tri uz mantre "neće valjda"...

Nema komentara:

Objavi komentar