27 studenoga 2017

lutkarstvo

ovo sam našao u skicama:
"100m 200m 400m 1km
3km 10km 21km 42km"

znam tačno na šta sam mislio kada sam zabeležio, a ovih dana sam se toga slučajno podsetio. naime na portalu 3sporta sam video kratak tekst o radu ruku pri trčanju. tekst je napisan skroz pogrešno i naopačke. umesto da se objasni da ruke pomažu u balansu celog tela i ravnoteži, kao kontra tegovi da se ceo trup ne bi uvrtao kao posledica rada nogu pri trčanju, tamo se potura ideja da je potrebno što jače mlatarati rukama pa će se onda brže i trčati!
(emotikon koji plače od muke)

to što sprinteri onako jako zamahuju rukama znači da su im koraci toliko snažni da je neophodan odgovarajući zamah ruke da bi održao trup u pravilnom položaju. bez jakog stomaka i leđa to ne bi bilo moguće. zamahivanje rukama u želji da se brže trči je isto što i trljanje slepoočnica u želji da se bude pametniji. video si da neki filozof to radi dok razmišlja, pa trljaj, možda tako diplomiraš nešto bez prethodnog učenja.

nekad davno sam u skice spremio ove brojke na brzinu natrpane, želeći da kažem da je tih (mnogo) različitih brzina, ekonomija, i tehnika trčanja, potrebno za kompletnog (polu)maratonca.

naslov želi da prikaže sliku jednog čarobnjaka koji sa puno niti vodi lutku i vešto je pokreće, oživljava. u odnosu na najboljeg lutkara (ili ako vam se tako više sviđa - trenera) zamislite lutku kojom sa 2 metra visine upravljate uz pomoć samo jednog konca, vezanog recimo za levo rame. i to je sve.

to je slika nepotpuno razvijenog rekreativca koji godinama trči samo lagane dužine. a slika govori više od tisuću reči. čak više i od hiljadu. naravoučenije, za zaista snažno trčanje ojačajte celo telo. od praznog mlataranja rukama nemate koristi, nećete poleteti ništa više od kokoške.

Nema komentara:

Objavi komentar