20 siječnja 2017

dan D

nećete verovati ali tolika sam neobrazovana i neupućena seljačina da uopšte nemam pojma otkud je taj izraz "dan De" ni šta znači. pretpostavljam da je iz neke knjige, pa završio u nekakvom filmu, čim su toliki za njega čuli. na šta li se odnosi to De, ne dâ mi se guglati. baš me briga. za sada.

ugl juče sam pominjao Divčibare, "ako ti se ide na Dužinu - izvolte", i popodne na slavi kod rodbine kaže pašenog (muž od ženine sestre) da sutra ide nekim poslom gore, autom naravno. kreće oko 9. odmah smo se dogovorili, zvaću ga telefonom u pola 9 da dogovorimo tačan minut polaska, on je tu na 500m u zgradi, i odoh s njim. pa ću strčati nizbrdo.

možda skroz do grada, a možda me on i stigne u povratku pa opet uskočim u auto. 37km je iz centra planinskog naselja ako idem asfaltom, a ako bih se odlučio za prečice kroz dubok sneg onda bi moglo i kraće. mada nešto ne mislim da je neko išao planinarskim stazama i proprtio, tako da ću najverovatnije putevima. užičkim putem je sve asfalt (ako se vidi, ili je ispod snega i posute rizle) a na drugu stranu je do pola asfalt a od pola imam milion kombinacija i prečica po lokalnim putevima.

moram uzeti "patike za sneg". vać u 8 ću početi pripreme i pakovanje, jer su možda velike razlike u temperaturi na planini ujutru, i u gradu u podne. kapa i kačket, neki šuškavac ili prsluk, rukavice deblje i tanje, par snickersa, mali foto aparat ili telefon u džepu ranca. imam onaj biciklistički ranac sa tunelom duž kičme, njega stegneš i ne mrda ni milimetar, kao zalepljen je za leđa. poneću i jednu praznu flašicu da sipam vode usput na nekoj česmi, najverovatnije na onoj kod kamenoloma, to je 15-ak km od vrha odnosno 20-ak km od kuće.

eto Divčibare sam pominjao, D mi se namestilo sutra, dan D, to vam pričam. za razliku od prethodnog decembra kad sam na pola meseca već imao 500km sada imam jedva 150-ak, i ne bi bilo loše da do kraja meseca malo dopunim kilometraže. danas sam išao biciklom sat vremena, nije mi se trčalo. ali sutra, kad izađem iz auta na minus 10 na vrhu planine, moraću da trčim prema kući, hteo ne hteo :-)