24 veljače 2023

doba sporog razvoja


to je tih par kilometara koji fale.
juče sam u povratku prošao odozgo desno ovim žutim tragom do podvožnjaka ispod novog autoputa, i tu zastao da porazgovaram sa dvoje seljana koji su skupljali granje za potpalu.
pričali o nedaćama, promeni života pod stare dane, ništa više neće biti kao pre.
i kaže mi taj stariji čovek kako će tuda proći ulica koja će se spojiti na industrijsku zonu, i da su već isplaćene parcele meštanima.

ja sam nekako peške, gurajući biciklu, prebauljao iz njive u njivu i kroz neki šumarak da bih se probio na jedino mesto gde može da se pređe rečica, i odatle nastavio dalje vozeći, to je crvena GPS markacija.
kad sam došao kući ucrtao sam ofrlje kako bi to moglo da izgleda, znajući konfiguraciju terena.
doduše ne znam kako će izgledati ona gornja krivina jer se žuti put desno spaja na magistralu tako što pređe preko pruge tj ispod rampe, pretpostavljam da će to ostati tako.

smanjiće se (jednom*) gužva kroz predgrađe na ulasku u grad, otprilike prvih 7km od naše kuće.
tako se vraćam na naslov jer mi nekako sve to sporo ide, godine prolaze, a to najbolje vidim po Lolinom tati koji je umro pre 12 godina, pa povremeno kažemo eto tata nije dočekao da vidi novi tržni centar, nije video kako se rušio remont pre toga, nije video par novih ulica i mostova koje su pojednostavile kretanje kroz grad...

pa tako razmišljam šta li ću ja sve stići da vidim, obzirom da ovo ide jako sporo, kao neki slou moušn.
eto videli smo autoput Zagreb-Rijeka, zaista spektakularan poduhvat i mesto za provesti par sati života u putovanju, kao i Istarski Ypsilon.
ne verujem da ćemo do kraja života proći ni krčkim ni pelješkim mostom jer nemamo tamo šta da radimo a i pomalo je predaleko, no ko zna, svašta može da se desi, ipak nismo doslovno na samrti.
čitao sam i o obilaznici oko Užica, takođe veliki poduhvat koji će rezultovati nekim egzotičnim kilometrima kroz kanjone i planine.

napravljen je i autoput od Podgorice do ovamo negde bliže, tuda možda i prođemo već ove godine kao što smo išli i kroz tunel koji je preprečio do Bara.
deo beogradske obilaznice je takođe gotov pa se do Novog Sada i Subotice lakše i sigurnije putuje, kao i autoputem za Čačak koji se mic po mic nastavlja dalje.
voleo bih sve to da vidim kada bude gotovo, ali i ne moram ako bude puno potrajalo, baš kao što ni Lolin tata nije koješta dočekao a baš bi ga zanimalo.

Nema komentara:

Objavi komentar