10 srpnja 2015

sljeme

sinoć sam legao ranije od najranijeg mogućeg. jutros se probudio u 4h mrtav umoran i ustao da bih pisao o maratonu, ne bi li mi ta činjenica (da ću ga trčati) nekako ušla u glavu. sedeo pred kompjuterom pola sata i nisam ništa napisao, tako da mi pomenuta činjenica još uvek nije ušla u glavu. zanimljivo. jučerašnje trčanje sam skratio na samo 10 km, pokušao da trčim neki malo onako Tempić da ne bude skroz lagano, na kraju je ispao prosek 4'34''/km. mislio sam da taj krug po periferiji ima malo više uspona, a Polar kaže 45 metara uspona i 35m spusta (?) što bi značilo da sam se vratio kući na nivou trećeg sprata, kao ptica :-) ako je najniža tačka na treningu bila 175m a najviša 218, samo to je 43m, plus nekoliko kako-ih-nazvati-? "rupa" gde se ulica spusti u neki potok/jarak šta god pa se s druge strane popne nazad, tako da mislim da mora imati barem 50-ak metara uspona. malo matematike, za one koji vole da se igraju brojkama i da nauče stvari na zanimljiv način. ako 50m uspona rasporedimo na prvih 5km, i 50m spusta na drugih 5km, to bi predstavljalo najravniju tj najravnomerniju moguću stazu u koju je uključena tolika visinska razlika. a recimo, može da bude prvih 9km skroz ravno, i u zadnjem kilometru da se put popne 50m i spusti 50m, to bi značilo da u zadnjem kilometru imate 500m uspona od 10%, i isti takav spust. a eto obe te staze imaju istu visinsku razliku. dakle dosta zavisi od profila. a u oba slučaja, staza koja na 10km ima 50m uspona i 50m spusta ima PROSEČAN NAGIB OD 1%. eto to je ono što sam hteo da kažem. koliko god delovala neka teška računica, u stvari je prosto ako zamislimo takav profil gde se staza prvih 5km penje po 1% i dođeš na 50m iznad starta, a u drugih 5km se lagano spustiš nazad. "matematika u stripu" :-)

nakon toga smo propisno zalegli i završili raspremanje cele kuće, tur d frans nije bio baš zanimljiv što nam je praktično pomoglo u radu. danas se treba spakovati, da ne ostane sve za sutra.

još uvek mi nije jasno zašto sam se predomislio. valjda da bih udovoljio Loli, a pod pretpostavkom da ću sve preživeti, što i nije neka novost, mislim, završiće taj maraton i sporiji i manje spremni od mene, nije to neka nemoguća misija. tu se radi o onome da li ćeš ga trčati ONAKO KAKO SI ZAMISLIO. a toga biti neće. ranijih godina sam nekako drukčije trenirao, bio sam malo lakši i granica nagiba uz koji trčim mi je bila oko 20%, dok je sada za petinu slabija. kad si sporiji, moraš da trčiš manjim intenzitetom jer nije isto kad dođeš na trku od 3.5 i od 4 sata. sve što traje duže, ne može da se pređe istim naporom, nije baš razlika kao između polu- i maratona, ali je razlika. prepešačiti one najstrmije delove znači 3 kruga po recimo kilometar i po šetnje, i već to ispadne preko sat vremena. još ostanu tri sata za 37-38 kilometara, i to neko vreme od 4 sata može da bude (a i ne mora) dovoljno za plasman u kategoriji. kako li sam pre samo dve godine to istrčao za 3h25, POJMA NEMAM.