27 siječnja 2023

sveti sava - školska slava

27. januar

svake godine bez obzira koji dan u nedelji bude, održava se lokalna trka pod nazivom Svetosavska, i koliko mogu da se setim, u zadnjih 30 godina je 30 puta bio sneg ili bljuzga ili makar samo mokro, toliko o globalnom otopljenju, mućak i ćorak.
danas je opet u tom fazonu, letucâ, reklo bi se rosuljâ, kao glagol a ne kao kiša Rosulja.

trka standardno kreće u podne sa dečurlijom a završava se sa seniorskih 5 krugova oficijelno dugačkih 5km mada je krug od 6x160m tehnički 960 ako bi skretao pod pravim uglom uz sâm ivičnjak a realno izađe negde oko 970m ako trčiš sredinom ulice a raskrsnice sečeš najkraćom putanjom.
par puta sam trčao tu seniorsku trku iako sam od prvog nastupa već promašio godine i praktično bio veteran ali se nisam zadovoljavao jednim krugom od kilometra nego mi se 5 činio kao prikladniji trening i ujedno test forme.

jedino mi je bilo važno da utrčim u peti krug pre nego što seniori ufiniširaju, a obzirom da su u to vreme najbolji trčali krugove ispod 3 minuta trebalo je bogme zapeti da prva 4 kruga završim ispod 15 minuta, posebno jer su mi to bile prve godine trčanja plus nikada nisam nešto briljirao na temperaturama oko nule.

dva puta sam trčao i veteranski krug.
jednom onda kada sam blog podelio na segmente od 200-100-50-30-25-15-10-5 metara i opisivao kako sam (rovit od povrede) uspeo da u zadnjoj ulici uletim u treće mesto tako što sam zaostatak od dobrih 30 metara iza kolege koji je izdisao, uspeo da pretrčim ubrzavajući kao da imam nuklearni pogon u dupetu.

drugi put sam se baš proslavio tako što sam od prve krivine u punoj formi izleteo napred iza policijskog auta i kao na stadionu preleteo ceo krug, i nakon prolaska kroz zaustavio štopericu na 2'44'' što je bilo nekih 2'43'' za pretrčanih 970m odnosno lični rekord (nikada popravljen, osim jednom na nizbrdici) od 2'48''/km odnosno 20.8 km/h.

da su tada postojali strave i garmini i polari verovatno bih protrčao i tih 30m iza linije cilja čisto da imam celu hiljadarku u cv-ju ali tada mi to nije uopšte palo na pamet niti bi išta ikome značilo.

ove godine ćemo najverovatnije tradicionalno gledati trku sa poslednje raskrsnice i sa policajcima komentarisati kako nam nije jasno zašto se lome po ledenom vetru i klizavom asfaltu, propašće im prostate i jajnici, već kako se ko opredelio šta mu pripada.
u novinama piše da veterani trče 2km, u slučaju da ima barem desetak prijavljenih možda me to i potakne da se prijavim tek koliko da shvatim da mi danas za 2km treba koliko u najboljim danima za 3km :-)

Nema komentara:

Objavi komentar