27 listopada 2016

24 teme



za sada je poprilično lepo vreme najavljeno za vikend
obzirom da je start u 10:30, to je ovo što se danas zove 11:30
cilj polumaratoncima rekreativcima je između (DANAŠNJIH, pre pomeranja sata) 13:00 i 13:30 (rezultat 1.5h-2h), dok će nekim maratoncima ipak postati vruće na suncu bez vetra između 14:30 (3h) i 15:30 (4h), odnosno sat ranije (13:30-14:30) po pomerenom nedeljnom "zimskom" časovniku.


hoću da kažem da pomeranje sata neće pomeriti dinamiku otopljavanja, pa to što ću završiti maraton između 13:40 i 13:50 ne znači ništa drugo nego da bih ga u subotu završio između 14:40 i 14:50. novi brojevi na časovnicima će biti samo "novo ime" za staro vreme.


nadam se da ovo očigledno sabiranje od nula do 15 nikome nije bila nekakva "viša matematika" i da nikog nisam zbunio :-)


sve ovo sam napisao preko reda, a hteo sam da iskoristim slobodan trenutak da objasnim svoje netipične treninge. ima naime neke draži u tome što imam samo svoje staze, i samo svoja vremena, koja niti mogu da uporedim sa nečijim tuđim, niti iko drugi može svojih 10x800 (na primer) da uporedi sa mojim 900+800+900+800m na neravnomernom usponu. zato pak mogu da poredim svoje rezultate sa svojim, mogu svake jeseni da otrčim 10km iz promena 100/100 na istom putu, i da imam neku predstavu o tome "kako mi trenutno ide". a valjda je jedino to važno.


sećam se kada sam pre nekoliko godina redovno pre svakog polu- i maratona radio hiljadarke, i to je silno zabavljalo raznorazne atletičare, dok na primer ja nijednom nisam saznao za koliko oni urade to isto. svet je takav, hoće sve ponuđeno da uzme, a da ništa ne dâ zauzvrat. potraje to tako godinu, dve, tri, pola života, i kad-tad pomisliš - ma ko vas jebe.


mogu tako ponešto da podelim s nekim kome se takođe deli to isto, a neka sve ostalo bude oblikovano samo po mojim željama i komforu. obzirom da nemam 100% ravnog terena na raspolaganju, ionako su mi sva trčanja svojevrsna papazjanija raznih profila i podloga, pa se i ja u tom šarenišu prosečnih brzina i trajanja treninga teško snalazim. a tek su efekti takvih trčanja potpuna misterija.


na ovu temu može da se nadoveže druga tema, donekle srodna.


kolega maratonac i bloger se pre par dana mučio da odgonetne vezu između određene brzine i pulsa, jer je nešto od ta dva pobeglo izvan naizgled jednostavne formule.


moje objašnjenje je da se svakog dana budi Novi Čovek, i da svake večeri umire, da bi se sutradan probudio novi Novi Čovek.


juče mi je maksimalni puls bio kombinacija zamora, (ne-)spavanja, vremena hladnog ili toplog, motivacije, doručka, raspoloženja, količine kafe ili izbora patika. ako se probudim KLJOK, sa pulsem koji ni puškom ne mo'š naterati preko 150, logično je da je trening na 140 više nego naporan.


ako se pak probudim sav HIGH, logično je da ću na 140 poskakivati od sreće i nakon dva sata "pitati ima li još".


stoga su ove teme srodne jer je potpuno besmisleno porediti tvojih 10x800m na tartanu za koje si se odmorio, spremio, motivisao, raspalio sa sparing partnerom, pokidao, i mojih 10x800m koje sam iz čiste radoznalosti otrčao po valovitom asfaltu na jedva 60% od neke granice pristojne odmorenosti za takav trening.


otud dolazi do neusaglašenosti između 1) tih različitih Ja, kod normalnih ljudi, koji su uvek slično umorni/odmorni za određene treninge (deonice, dužina, tempo trčanje), i uvek slično oporavljeni pred trku, i 2) tih različitih Ja kod mene, koji su uglavnom umorni na treninzima i čas-umorni-čas-odmorni za trke.


tada se dogodi da se dobro odmorim, kao pred par ovih planinskih trka, ili pred 10km u Ugljeviku, i da otrčim trku rame uz rame sa kolegama koje su dotle sve trke završavale sa 5% boljim rezultatima od mojih.


u nekom mom univerzumu, veoma je mala razlika između treniranja i trkanja, kod mene dani teku kao na pokretnoj traci i svi su slični, motivacija je slična, rezultati su slični. da sam umesto u Apatinu otrčao polumaraton kod kuće, to bi bilo 1h33, kad odbiješ preskakanje trotoara i par brdašaca to bi bilo 1h32-1h31, a na trci sam otrčao 1h29 što i nije baš neka razlika. pretpostavljam da bi od one grupe koja je banula u cilj na 1h31 većina njih istog dana na treningu istrčala puno sporije od mene, zbog svega gore navedenog.


otud je Ljubljana jedna velika nepoznanica. apatin sam otrčao prosekom 4'14'', a trku od 34km u novom sadu vikend ranije prosekom 4'25''. očigledno je da je 34km ipak bliže maratonu (+8km) nego polumaratonu (-13km), a da li ove proporcije vuku igde drugde nego prema 4'30'' za 42km, videćemo. moram priznati da sam veoma radoznao.


nadam se da će na startu stajati neko od malo boljih izdanja ovih mojih Ja koji su ove godine već pretrčali skoro 5000km.


jedino od čega zaista strepim je taj start, jer nemam pojma kako izgleda stajati pola sata u gomili i čekati na pucanj. ipak je drukčije ovo na šta sam navikao, kad trčkaram do bukvalno dva minuta pred početak, i samo stanem na liniju.


već sam spremio jednu staru duksericu u kojoj ću došetati tih par kilometara od auta do startne zone, i koju ću minut pre starta svući i baciti negde u stranu. daj bože da mi to stajanje u ladovini ostane najveći problem u toku dana.

Nema komentara:

Objavi komentar