19 veljače 2018

Iva

Prošlost

Stavio sam balzam nakon pranja kose jer mi se bila umrsila kao vodoinstalaterska kudelja pa mi možda i to utiče na ovakvo svilenkasto raspoloženje. Čuo sam da neki zaljubljeni u Ivančicu tu planinu zovu Iva pa eto da se i ja napravim da smo u ljubavi. Prvi zalogaj je bio ljut kao đumbir, onaj 2006-te ili 2007-me, ne sećam se. Trka mi je bila preteška od prvog do poslednjeg metra, i na kraju sam imao osećaj da trčim čitav Jungfrau Maraton a ne trku od 13km. Obzirom da nisam prohodao niti bitno usporio pred kraj, zaključak je da se nisam zaleteo, nešto drugo mi je uticalo na osećaj napora. Stazu sam naravno skroz zaboravio. Čak i onaj jako strm ulazak u selo na 3. km, gde je sada start Lige.

Sadašnjost

Dok su u subotu trkači nešto pričali među sobom čekajući start, ja sam shvatio da je prvih 5km lige tako-tako a drugih 5km teško. Ispalo je skroz drukčije, očigledno sam nešto loše čuo. Koliko vidim sa grafikona Polara i Strave, najstrmiji delovi su od 3.5-4km, zatim 4.5-5.2km, 6.2-6.6km, i 7.6-8.8km. Između zadnja dva uspona je jedna solidna nizbrdica koju sam takođe skrooooz zaboravio, koja ukupno penjanje podigne preko proste računice "visina cilja minus visina starta".

Lepo se vide i kolebanja pulsa "oću jače neću jače", a i (uvek svesno) variranje kadence koja se vrtela oko 85 dvokoraka/min a na delovima sa najdubljim snegom gde je svaki jak i brz odraz značio proklizavanje, padala mi je i ispod 80 obrtaja. Prosto moraš da trčiš kao neki buldožer, guseničar, dugačkim strpljivim kontaktom sa podlogom, bez onog agresivnog toe-off-a. Slow snow motion.

AKO OD UKUPNIH 9.7-9.8KM (I 700M USPONA OD STARTA DO CILJA) ODUZMEŠ 1KM SA ZBIRNO 60M SPUSTA, U PREOSTALIH 8.8KM MORAŠ DA SE POPNEŠ 760M ŠTO DAJE PROSEK PENJANJA TIK ISPOD 9%.

U ovoj prvoj trećini je čak bilo i gužve na stazi, za razliku od pustinje Japetića gde sam od ukupnih 11km dobrih 9km gledao jednog istog čoveka čas na 150m čas na 50m daljine i više nikog. Zatim se nešto malo prosejalo ali ne previše. Ostalo nas je 4-5-6 u vidokrugu sve do cilja. Ne mogu reći da sam se igrao mačke i miša ali sam podosta taktizirao zbog umornih nogu. Na nekim mestima sam svesno zaostajao po 50-ak metara iza te razvučene grupe, pa ih stizao tamo gde mi je više odgovaralo da pojačam. U par mahova sam se i umešao među njih i provlačio prema napred, da bih u nekom trenutku pustio da me opet polako prođu. Svo vreme sam bio svestan da je od trenutnog "poretka" puno važnije koliko će ko potegnuti u zadnjih 5-10 minuta.

Veliki problem mi je napravio severni vetar koji nam je "pomagao" uzbrdo, zbog kojeg su mi se maglile naočari. Nakon što sam nekoliko puta pokušao da ih obrišem rukavicama, ta vlaga na njima se zaledila! Par puta sam ih skidao i stavljao u džep, pa vraćao na oči jer bez naočara ne vidim lepo sneg pred sobom i tri dimenzije mi se nekako svedu na dve pa stalno upadam iz staze u stazu i ne vidim lepo neravnine na površini. To me je između 4. i 8. kilometra malo i demotivisalo pa su mi u jednom času pulsevi pali čak na 148 kao da trčim ravan maraton. Možda sam zato i pronašao višak snage u zadnjim minutima.

Na moje čuđenje nisu baš svi imali dovoljno rezerve da dodatno stisnu na kraju, posebno zato što svi trče ovu stazu redovno i znaju kakva ih zaprška čeka pred cilj. Ipak se ovde radi o top-ten takmičarima, dakle iskusnim planinskim ligašima. Ili sam ja imao PREVIŠE rezerve, ko će ga znati? Kako uopšte to precizno odrediti?

Obzirom da sam i prethodnog vikenda imao dve trke u istom rasporedu blato-pa-brdo, mogu jedino da uporedim prosečne pulseve.
Onda sam otrčao 1h01' @ 160, pa 1h01' @ 156.
Sada je bilo 50' @ 162, pa 1h07' @ 153.

Najverovatnije me je jučerašnje loše spavanje koštalo te tromosti i mlitavosti. Ili su mi donekle bili umorni i kvadricepsi, jer je ova subota (Brtonigla) ipak imala i dosta uspona/spusta, nije bilo Ravno Blato :-)

Ipak nisam očekivao da završim zajedno sa ljudima sa kojima inače trčim polumaratone, nakon subotnje trke i zamora, kao i nakon 7 + 3.5 + 1.5 sati u autu, u dva prethodna dana. Huh, zvuči još groznije kada ovako napišem.