12 listopada 2022

planinarenje naspram planinskog trčanja

KOLIKA JE RAZLIKA (diplomski rad)
na izvanrednom uzorku od jednog (i slovima 1) učesnika,
nakon kombinacije run/hike gde sam uspešačio
gde god je bilo strmo, i pretrčao ostatak,
a danas sam pokušao da otrčim SVE.

(nekada davno nisam ni pravio pitanje, UVEK sam trčao SVE.
skratim korak, usporim frekvenciju, ali nije se dovodilo u pitanje da li ću trčati, prosto nije ni postojala druga opcija, e dobro jedino što preko 30% nisam ni pokušavao da trčim, postoji neka onako odokativna granica da neki greben ili strmina prosto ne pripada u sferu trčanja)

to je bila već treća zagrada u ovako kratkom blogu (A EVO I ČETVRTE)
elem ispalo je tako da sam osetio neki nagoveštaj povratka snage, i rekoh ajd sad da otrčim ono isto.
s tim da nije bilo isto nego sam sa 9.5km (od čega 7km trčanja) produžio krug na 12.2km (od čega sve trčanja).
prvog dana sam napravio ukupan prosek od 7'09''/km i računao da je to, pa, onako, neloše, a danas sam napravio prosek 6'19''/km s tim da sam imao dosta manje i asfalta, i uopšte je krug bio znatno teži, jer je taj dodatak bio dosta strm i na mestima puno lošija podloga.

što znači da bi ukupna razlika mogla da se sračuna na negde oko minuta po kilometru.
što dalje znači da recimo, ako odeš na neku treking ligu od 20km, na kraju bi imao oko 20 minuta slabiji rezultat ako bih se šetao uzbrdo, u odnosu na "sve se trči" pristup.
paaaa, nije ni malo.
budem nekom prilikom našao zgodnu stazu za potvrdu ovog ispitivanja, pa bum jednom sve otrčao a jednom red-red trčanja i hajka, pa bum opet uporedio.

* pri tome, postoji tu jedna kvaka, iliti kvačica, a to je da kombinaciju odabereš uglavnom kada si umoran pa je pitanje koliko bi brže i trčao, odnosno trčanje odabereš kada osetiš da ti ide, pa je opet pitanje ako bi tako odmoran uspešačio uzbrdice da li bi to bilo išta sporije od trčanja kratkim koracima, a svakako bi nakon uzpešačivanja (?) nastavio sa življim trčanjem nego kada sve ide u nizu, tako da, svako poređenje svakako stoji na staklenim nogama.