22 lipnja 2021

dugodnevica

nemam pojma, kao da smo oduvek govorili ravnodnevNica a sad vidim svuda piše ravnodnevica i više ne znam šta mi je logičnije, dnevni ritam, dnevno, ravnodnevno, a s druge strane dnevi kao dani pa ravnodnevica može i tako, svejedno.

uglavnom o ovom fenomenu sam hteo da vam pišem, juče je kao bio najduži dan, s tim što nije trajao 25 sati nego je bio najduži dan u odnosu na najkraću noć, i sad gledam kod norvežana te podatke i piše da je juče od izlaska do zalaska sunca prošlo okruglo 15.5 sati, tačnije od 4:57 do 20:27, i ono što je zanimljivo je da još nekoliko dana to stoji, ne pomera se, pa znači da praktično imamo najdužih sedam dana a ne samo jedan, taj prvi dan leta.
ili je to par sekundi razlike pa se zaokruženo na minute ne primećuje.

nakon par dana 4:57 - 20:27 ide nekoliko dana 4:58 - 20:28 i tek sledećeg ponedeljka, dakle osmog dana Leta, dan se od izlaska do zalaska sunca 4:59 - 20:28 za samo taj prvi minut skrati, i dalje već kako dolikuje do prvog dana Jeseni stigne do okruglih 12:12 sati dan:noć.

što se tiče treninga naravno da nemam šta da prijavim nakon onog krematorijuma u nedelju, tokom ponedeljka tj juče sam prestao da se ježim i izgleda da će sve proći bez većih posledica, još bi mi samo falilo da sad kad je najavljen ovaj napalm period pride dobijem temperaturu pa da moram da ležim pet dana fuj.

lagana vožnja se potrefila tako da sam pola sata kasnije krenuo istim putem kuda se slučajno zaputio i kolega rekreativac koji je pošao na oporavak od 200km breveta isto u nedelju, kaže Lola mogli ste se sresti ali eto nismo jer niko nikog nije mogao da stigne obzirom da smo se vukli doslovno istim brzinama, meni su pulsevi bili oko 80 na ravnom a do 115 na usponima, čak sam prilikom laganog pedaliranja sa vetrom u leđa uhvatio i ispod 60, dobro je da nisam zaspao na bicikli tokom ta tri sata rikaverisanja.



Nema komentara:

Objavi komentar