05 travnja 2017

dečiji vrtić

ovo postaje smešno kako sam se prebacio na neke dečije treninge, i još mi se i sviđaju. nakon jučerašnjeg intervalnog trčanja od 60 x 110-115m po travi sa 60 x pauza 50m hodanja, danas naravno nisam bio za "velika dela". mislim da su me više noge bolele od one bicikle u ponedeljak, nego od jučerašnjih ubrzanja, mada je to naravno jako teško odrediti...

ideja je bila da po rosulji odem na neko pešačenje po okolnim brdima, i eventualno da strčim nazad kući ako pametno pronađem neku varijantu sa stazama uzbrdo i asfaltom nizbrdo.

u zadnji čas sam se setio šta mogu. video sam da u lokalnom parkiću, na kružnoj stazi koja je dugačka 1250m (donjim delom se blago penje od glavnog ulaska u park pa do ulaza br. 2, a u gornjem delu prelazi preko brdašceta) postoje rang liste na sportskoj društvenoj mreži Strava.

čim sam bacio pogled shvatio sam da su to sve lokalni rekreativci i da su najbolja vremena po krugu nekih 6 odnosno 6.5 minuta, jer se posebno rangiraju levi i desni krug. naravno da tako kratak krug mogu da zaletim brže od 4'40''/km što bi bilo dovoljno za vreme ispod 6 minuta i vodeću poziciju u obe varijante.

rečeno - učinjeno, seo sam na bicikl pony (što ga Milijana gony) i u šuškavcu se odvezao ta tri kilometra do parka (mi smo na drugom kraju grada), vezao biciklu mada nije bilo žive duše zbog kišice, malo provrteo dupetom levo-desno i krenuo lagano.

na nadlanici sam imao zapisano SS - 6'29 - OSS - 6'06
nemam pojma zašto baš tako, značilo je Smer Sata i Obrnuto od Smera Sata
krenuo sam lagano na krug u smeru kazaljke na satu, jer je lakše napasti ovaj slabiji rekord. lagano sam krug završio za 6'42, malo zastao, skinuo šuškavac i vezao ga sajlom od bicikle za gepek tako što sam sajlu provukao kroz rukav, i krenuo na BRZI KRUG.

nešto sam prebrzo zapenio no uspeo da držim taj osećaj srednje-jakog tempa celim donjim delom staze u blagom usponu, onda je došao glavni deo brda, dugačak i blag, i odatle nizbrdo prvo blaži deo i na kraju skroz naglavačke završnica da se polomiš po betonu. sat sam zaustavio na 5'10 mada mi je iz nekog razloga Strava obračunala 5'13 iako na grafikonu čak ne mere ni ceo krug nego su start i cilj razmaknuti za celu početnu krivinu.

tu sam opet malo stao, istezao se i posmatrao radnike kako montiraju golove za mini fudbal ili rukomet, šta god, i krenuo da vidim kako će mi ići ovaj drugi kontra-krug koji sam ustvari uvek trčao. oštar uspon na početku koji zatim popusti u dugačak blag nagib, pa lep pitak spust koji se završava oštrom krivinom odakle izlaziš na "ravno" no taj drugi deo nije ravan nego se prvo 1/3 blago penje pa se zadnje 2/3 spušta na početnu tačku.

napipavanje je prošlo za 6'40, slično kao i u onom prvom smeru, s tim da sam odavde imao da "skinem" puno više jer je rekord bio nešto ozbiljniji. nisam nigde žurio prvih 100m da se ne bih oduzeo od prejakog starta, onda sam polako dodavao gas do prevoja, sjurio se nizbrdo sa samo par % rezerve, izleteo NARAVNO u donjoj krivini u blato iako sam u probnom krugu u mislima nacrtao idealnu putanju, zatim opako zagrabio u rezerve na delu koji je blago uzbrdo - ravnjikav, i kad sam već priželjkivao da je gotovo ostao mi je završni blag spust na kojem je ipak nemoguće pući i dovoljno je samo žestoko mlatarati rukama i odizati kolena da bi se koraci produžili.

štopericu sam zaustavio na 5'04 a prosečna frekvencija koraka mi je u oba brza kruga bila 189. pretpostavljam da nije nikakav nemoguć zadatak otrčati i levi i desni krug ispod 5', imao sam osećaj da mi tesne debele helanke dosta smetaju a i trčao sam u starim NB patikama koje su se skroz stabale, daleko da su za ovakve treninge. no ne shvatam sebe baš naročito ozbiljno u ovoj prvoj fazi povratka trčanju nakon 7-nedeljne pauze, da bih još razmišljao i o takvim detaljima kako ću "napadati rekord" u race flat patikama od 180 grama.

tako sam nakon pretrčanih 13km u subotu, i 7km juče, raspalio ukupno 5km danas, nije baš da se za neku ultru spremam :-)