17 travnja 2017

provera

na jednoj bici mejling listi je jedan svetski cenjeni sportski fiziolog pre nekoliko godina izrekao veliku istinu koju nije teško prevesti na svaki jezik - testiranje je ujedno trening, i treniranje je ujedno i testiranje.

ako nešto dramatično ne menjaš uslove na trčanju recimo, uvek ćeš moći da uporediš nove i stare treninge, i da iz toga izvučeš neke zaključke. ujedno, svaki takav test ili "provera" se računa i kao zagarantovano dobar trening.

u tom smislu je moje današnje trčanje bilo 2-u-1.
otišao sam da otrčim brdske deonice koje sam radio 15-ak puta prošle godine. praktično kad god nisam imao vremena za nešto drugo, ja sam otrčao taj krug od 10km sa usponom od 4km na kojem sam cepao 4 deonice od po 800-900m sa pauzama od 100-tinak metara šetnje između.

ako trčiš sa osećajem trke na 3-5km to onda ispadnu tempo-deonice, a ako ih ideš još jače onda ispadne vo2max trening, obrni-okreni ne može da škodi :-)

UKRATKO - prošle godine sam se vrteo oko 5'/km proseka, nešto brže kada sam odmoran, a u par navrata i sporije kada sam baš bio umoran. recimo jednom sam ih otrčao pre podne pa opet popodne, e to je bilo iskustvo za pamćenje :-P

danas sam ih završio prosekom od 5'10''/km, što je otprilike jednako ranijim najslabijim "rezultatima".
opet, moram da napomenem, nije to ni loše.
najvažnije u svemu je - NE TREBA OKLEVATI!

ako stalno čekate da se uporedite sa sobom u boljim danima, u tom čekanju ćete propustiti moguće dobre treninge. možda imam par kila viška, možda sam umoran, daj da sačekam još malo, da još neko vreme trčim neke lagane polu-dužine, ček da mi naiđe neka bolja forma u kojoj ću smeti da se uhvatim u koštac sa težim treninzima... i prođe život!

znate li koja je najbolja stvar sa tim "lošim" trenucima u sezoni,
kada imate osećaj da ste u nekom bunaru što se forme tiče?
to što je logično da "odavde sve može da krene samo nabolje".

izađi, potrči, nećeš crći.
stisni tu štopericu, neće te ujesti.
neka pokaže 2%, 5%, ma neka pokaže i 30% manju brzinu od one najnaj.
ko ga, da izvinete, jebe!
pa nigde ne piše da moraš da grizeš kao da te juri divlji tigar?
(koji je duplo brži od pitomog tigra)

i kakav god bio ishod, (što reče Džon Lenon?),
bolje je da ti bude žao što si nešto uradio nego što nisi.
kao prvo, nisi se sakrio kao neka p.... nego si "izašao na crtu".
to već mnogo znači.

dalje, za 7 ili 10 dana to mora biti bar malo bolje,
ako ništa drugo a onda makar zato što ćeš iza sebe imati jedan kvalitetan trening više, setite se onog s početka, da je svaki test ujedno i trening.

odatle je sve lakše.
kad si jednom krenuo, znaš gde si.
znaš odakle prilaziš tom treningu koji nameravaš da napadneš.
i više nema frke - ne mora sledeći test (trening) da bude puno bolji.
neka bude za par sekundi/km brži, to je već nešto.
ma neka bude i isto ovoliko spor, ali uz osećaj da si se manje umorio,
da ti je ostalo malo više rezerve, i to je takođe skroz okej.

eto to sam hteo da vam kažem.

Nema komentara:

Objavi komentar