08 studenoga 2016

porukice

fino sam ovo uradio, napisao pola bloga pa izašao iz aplikacije Blogger na tabletu, da pogledam da li mi se u google photos učitalo nešto od jutros, i kad sam se vratio prc radojka nema mi bloga, stoji prazan ekran. mislio sam da se automatski sačuva draft, kao u Word-u.

pisao sam o tome kako se jednom jedan drug naljutio jer sam mu pisao o detaljima sa neke trke, i posle sam to prekopirao i poslao na mejling listu (tada nije bilo fejsbuka koji je evo vidim postao portir za ceo internet). pa je njemu došao neki napad ljubomore, gle prvo sam pisao samo njemu a onda poslao da to čita 300 ljudi. pritom sam naravno prekopirao samo sopstvene reči, na koje sam smatrao da imam autorsko pravo. kad prc stanojka taj drug se osetio ljubomoran ili šta već.

slično tome jutros nešto komentarišem NY maraton koji sam gledao na tv-u (opcija na kablovskoj "gledaj 72h unazad") pa napišem tom nekom s kim sam usput razgovarao "sad kad napišem ovo na blogu, pitaćeš se odakle ti je poznato" :-)

prvo mi je bilo zanimljivo kad su predstavljali žensku trku, stavili su "women to watch" i među 4 njima najzanimljivije su bile pobednica iz zadnje 2 godine plus tri cure koje trče svoj prvi maraton u životu. naravno da podijum nije tako izgledao! niti smo baš previše mogli da gledamo te koje su nam preporučili obzirom da nisu trčale baš na čelu trke.

dalje je bilo zanimljivo što su se komentatori srpskog eurosporta pitali da li je moguće da pored staze zaista ima milion navijača. očigledno im matematika nije jaka strana, jer ako je maraton dugačak 42 hiljade metara, to znači da bi, ako bi celom dužinom stajali ljudi na svakom metru po jedan, bilo bi ih 42 hiljade sa jedne i 42 hiljade sa druge strane ulice. negde gde se prolazilo velikim avenijama bilo je i gušće od toga, recimo kad stoje čovek do čoveka to je dakle na svakih pola metra. međutim bilo je mesta, paradoksalno najviše pred kraj trke, gde si u par stotina metara mogao da vidiš samo jednog čoveka sa kučetom i to je sve od "publike". tako da bi moja procena bila 25-30 hiljada ljudi duž staze, plus ne znam kako izgledaju startni i ciljni prostor i koliko je tu moglo da bude sveta. to je eto 30 puta manje od milion. sad na mestu svakog koji je tapšao pored staze zamislite njih 30, e tolika rulja bi trebala da bude da bi se dobilo milionče.

dok su naši komentatori pričali o tome da je bonus za rezultat ispod 2h10 nekih 20 ili 25 hiljada dolara, a da je za ispod 2h08 dodatnih 5000 dolara više, ovaj lik koji je vodio trku je zadnja dva kilometra slao poljupce naokolo i pozdravljao publiku, jer je imao 300m prednosti nad drugim, i ušao je u cilj samo par sekundi ispod tih 2h08. a naši komentatori, koje taj podatak zanima više od svega, crkoše od brige da li će tip zaraditi tih 5000 više ili neće. prošle godine su doslovno pola trke pričali o nagradama, kao da će ih neko njima dati za komentarisanje, a ne maratoncima. svašta.

mrzim tablet i laptop iz razloga što dok kucam ponekad slučajno pipnem palcem ovaj mali touchpad ispred i tako premestim kursor negde gore u sred teksta i tamo nastavim da kucam sve dok ne primetim da se nešto čudno događa. onda shvatim da se tu gde sam stao ništa ne pomera a da gore dva pasusa ispred jedan red bubri li bubri i onda tražim šta sam sve nakucao tamo gde mu nije mesto! da se ubiješ.

kao pravi profesionalac, koji nisam nikada bio ali sam evo sada odlučio da postanem, počeo sam da pravim Plan. dakle prvi put u životu ne mogu da kažem da ću videti šta ću trčati od Utrka i šta će mi prdnuti, a evo jutros sam dogovorio da ću ići na polumaraton u Trstu 7. maja. to je 2 nedelje posle Rijeke. i sad se pitam zašto bih trčao polumaraton a ne maraton, ali sam tek počeo da se pitam pa neću odmah moći da vam dam odgovor. obzirom da može da se plati na dan trke, možda se prijavim i na 21 i na 42 pa odlučim na licu mesta.

taj Trst je pak 4 nedelje pre Plitvica, eeeeeeee vidiš zaboravio sam na Radence a na expo-u u Ljubljani sam obećao dečku iz Organizacije da ćemo tamo doći. jer je rekao samo se prijavite i dođite lako ćemo za plaćanje. takve ljude volim. sad ne znam kada su radenci a ne smem da izađem iz ovog ekrana da mi se ne izgubi blog. odoh po telefon...

a-ha, sedmog maja je Skoplje maraton i half, ali to mi se nikada nije sviđalo, a i čisto sumnjam da bi se ikome svidelo više od Trsta, ko god je u poziciji da bira. pa je 7 dana nakon Trsta poluM u Banjoj Luci (kako bi to izgovorila Tončica Čeljuska), pa je tek 20-og maja maraton u Radencima, dakle dve nedelje pre Plitvica. ako bude opet onako dosadno prijavljivanje za Plitvice možda se jednom zauvek i od njih oprostim. jbt možeš u Trstu da platiš na dan trke a kod nas ko god napravi promo seljačku trku prvi put on te šalje u banku dva meseca unapred.

ZAR NIJE BOLJE DA TI DAM 10 EVRA VIŠE NA DAN TRKE, I DA ZARADIŠ NA TAJ NAČIN, POŠTENO, A NE DA ZARAĐUJEŠ NA RAČUN ONIH KOJI SU SE UNAPRED PRIJAVILI PA SE POVREDILI ILI IM JE NEKO UMRO PA MORAJU TAJ DAN NA SAHRANU? ali ne, "organizatori" su shvatili koliki je profit od toga što 5-10% unapred prijavljenih ne dođe na trku, i više se ne bi toga odrekli ni za šta na svetu, kad su jednom omirisali šuštave novčanice. što bi cigani rekli, dabogda potrošio na lekove, ko god zaradi na tuđoj nevolji.

baj d vej, medalje i majice sam već počeo da poklanjam kako ih dobijem jer ih više nemam gde, i zaista počinjem da se pitam zašto se uopšte prijavljujem na trke. sad ću da osnujem pokret Slobodno Trčanje i da počnem na sve trke da idem padobranski. stavim broj sa Hendrix Polumaratona i cepaj. kad na nekom okretu pitaju gde ti je broj ja kažem spao mi je, ali imam čip :-)

nego sve ovo sam morao da proverim, jer ako ću ići u Radence tri nedelje posle Rijeke, to znači da će taj POLUmaraton u Trstu da mi legne kao treznom šamar, a onaj vikend oko prvog maja između rijeke i trsta ćemo najverovatnije opet u Križevce jer mislim da je ona trka do planinarskog doma na Kalniku (18km asfalt) uvek na praznik prvi maj. eto kalendar se već polako napravio! :-)

nakon Cerskog Polumaratona sam juče trčao brdskih 21km, lagano između oblaka, dok sam bio na brdu u gradu je bio pljusak. ali sam na brdu pored onog kontejnera gde se iz par sela izlazi na glavni put OPET video ostavljeno štene, i sad bih opet kroz kišicu trebao da odem gore biciklom da ga donesem u grad. za trčanje sam premoren jer sam juče radio nešto po dvorištu 5 sati bez prestanka, onako direktno sa trčanja, i danas sam sav polomljen, jedva stojim.

Nema komentara:

Objavi komentar