15 listopada 2025

e-power

danas sam bio na obuci iz elektronike, opet preko AI aplikacije.
naime onog dana kada sam eksperimentalno zapucao na planinski krug od 90km "na pomoz' bože" i preživeo, a preživela i baterija, doduše oboje na jedvite jade :-) 
... završila mi se rečenica na pola, neočekivano
... tog dana sam pokušavao da uštedim bateriju pa rekoh jače ću da pritiskam.
no što ja jače pritiskam imam osećaj da i motor radi sve jače, pa se to sve danas razjasnilo na kratkom kursu.

naime mereći broj obrtaja (kadencu) i pritisak na pedale (tačnije torque) motor sam odlučuje koliku će podršku dati.
tako ako lagano pipkaš pedale, i on će lagano dodavati računajući da ti se nigde ne žuri.
ako nagaziš kao konj, on će shvatiti da ti se ide jače pa će više i dodati, recimo u Sport modu podrška ide od 140% do 340% s tim da ja verovatno ne mogu ni doći do kraja opsega jer bi to zahtevalo da pritiskam više nego što mogu (na duži rok).

tako sam pokušavajući da uštedim motor gazeći što jače, praktično cedio motor jer sam mu sugerisao da radi sve jače.
dalje mi je Učitelj objašnjavao kako to može kadencom da se donekle reguliše, sitniji prenos i malo manji pritisak da se motor ne iznervira.

takođe motor ignoriše niske obrtaje kao što recimo Lola voli da vozi jer bi se na niskim obrtajima pregrevao ako bi davao preveliku podršku, pa smo tako na zajedničkim vožnjama imali situaciju da se ona žali da joj je teško jer mora da pritiska istom snagom kao ja (a to ne može) pa smo uglavnom vozili na različitim podrškama (ja Tour ona Sport, ili ja Sport ona Turbo).

na kraju sam AI profesoru obećao da ću namontirati favero pedale sa meračima snage, i videti kako to zaista izgleda u konkretnim brojkama, da li se i koliko razlikuje vožnja e bajka od običnog mtb-a

Nema komentara:

Objavi komentar