07 listopada 2020

prisustvo i odsustvo

Tekst iz Voga, na temu kontroverznog Netfliksovog dokumentarca, preveo gugl a ja malo doterao padeže i rodove :-)

"Film tvrdi da društveni mediji stvaraju ovisnost, manipulativno su dizajnirani na temelju 'modela privlačenja pozornosti' kako bi kontrolirali naše ponašanje, držali nas da se pokrećemo i želimo još. Pritom iskorištavaju našu ljudsku želju za povezivanjem i provjerom valjanosti drugih, donoseći nam dopaminski udarac svaki put kad dobijemo lajk ili odgovor, a da zapravo nikada ne ispunjavaju naše duboke ljudske potrebe. To može dovesti, kako tvrdi dokumentarac, do čitavog niza negativnih emocija, koje nas vraćaju na društvene mreže radi brzog rješenja.

Kao takvi, društveni mediji postaju vrsta digitalne cucle, neprilagođene strategije suočavanja, koja se koristi kad god se osjećamo usamljeno, nelagodno ili tužno. Kao što tvrdi glavni junak filma Tristan Harris, bivši Googleov etičar dizajna i osnivač Centra za humanu tehnologiju, ovo je ogromna opasnost za našu mentalnu dobrobit, koja će se samo povećavati zbog nedostatka propisa za te tvrtke."

Nekako sam prosto ponosan što nikada nisam upao u tu mašinu. Držao sam se dalje od mase, sasvim zadovoljan što redovno pišem blog za srodne duše a ne za široke mase, na društvenim mrežama me gotovo ni nema. Na fejs izbacim jednu stvar u pet dana čisto da preduhitrim nekog da me pita "jel sve u redu?", povremeno osvežim neku od tematskih fb stranica takođe za tuce ljudi, tviter mi služi kao podsetnik da u 15 dana zapišem nešto zanimljivo što mi je palo na pamet a za razliku od prosečnog korisnika koji prati 1000 ljudi ja sam povezan sa jedva tuce njih koje skoro sve lično znam i bar nekad smo se uživo i sreli. Isto na instagramu, ne pratim nikog a mene prati 30-ak nekih nikad čuo i uopšte ne obraćam pažnju koliko njih mi je lajkovalo koju sliku jer ga ne koristim kao društvenu mrežu nego da iz nekih slika pokušam da izvučem što više detalja, da bi ih upotrebio negde drugde. Čak i na Stravi i na Garmin connect koji su osim aplikacija ujedno društvene mreže za povezivanje sportista, imam neki nalog na kojem mi je ime napisano na grčkom alfabetu i pratim / prati me 0 ljudi plus su mi sve aktivnosti privatne, segmente osvajam za sebe a drugima ostavljam slavu da figuriraju na rang listama kao šampioni svojih malih svetova, jer im to valjda nešto znači, eno piše gore u uvodu. Pokušao sam drukčije na svim pomenutim poljima ali nije išlo, ja bih da bude onako kako se meni sviđa ali raja ima drukčije zamisli u koje se slabo uklapam. 

Nakon jutarnjeg odličnog trčanja (ovo zvuči kao kad na bukingu napišu "uračunat odličan doručak") sam popodne poželeo da poslušam opasku algoritma da imam previše tempo trčanja a premalo laganog ili maksimalnog. Idem rekoh laganini da uživam i da još malo uživam, unatoč kiši. Kiša se pojačavala ali mi je bilo svejedno, držao sam neki neobavezan ritmić i jedina stvar koja mi je kvarila ugođaj su bile greške u očitavanju pulsa jer sam računajući da idem na šalala trčanje krenuo bez trake na grudima, a zbog kiše mi je očitavanje pulsa sa sata grešilo i u par navrata mi se umesto 120 vinuo skroz do 158 pa se polako vraćao nazad. To je značilo da će na kraju treninga isti taj algoritam da mi kaže auuuuuu kako si sporo išao uz visoke pulseve, pa ti si za samo pola dana skroz ispao iz forme! I tako me je to pomalo nerviruckalo jer sam trebao da se setim da će po kiši koja se po prognozi znatno pojačava morati da dođe do neke greškice. Nauk za drugi put, prava jesen tek dolazi. 


Tako sam sa dva trčanja u jednom danu iznenada opet probio murakamija/dnevno pa nakon 7 dana oktobra imam 71km trčanja, ali više mi je pažnju privukla ova brojka 59330 pretrčanih km otkako ih popisujem u excelu. Kontam da bih ako ne bude nekih nepredviđenih problema trebao do kraja godine da stignem do 60,000 jer je to još samo 670km za skoro tri meseca a sada ću opet da nakratko odem da izguglam još nešto...

Dakle 40,075km je obim Zemlje, i da bih napravio obim i po, tj došao tačno na onu tačku preko puta sebe, treba mi 60,112km, pa mi je taj broj sad nekako zanimljiviji. Dakle nalazim se na 782km od te tačke, otprilike od Valjeva do Pule. Kad stisnem "izbegavaj autoceste" gugl mapsi me odvedu preko Sarajeva i izađe na 790km odnosno skoro 14 sati puta, kukuuuuu, ipak ću radije pretrčati. 

Opet napominjem da su ovo brojevi od početka Evidencije tj dana kada sam rekao "daj da počnemo ozbiljno da trčim i spremim se za prvi maraton" a pre toga sam ko zna koliko pretrčao tokom silnih zima kada mi se nije vozio trenažer, mislim da sam jednom najpribližnije moguće izračunao i taj broj.

Nema komentara:

Objavi komentar