15 svibnja 2024

još jedno glupo poređenje

nešto sam gledao u podacima sa garmina, i primetio da mi je juče prosečna dužina koraka bila 117cm.
sećam se da sam nekad davno merio tako što sam brojao kadencu, ili brojao korake u 100m tojest po kilometru, pa izračunao na osnovu toga tačnu dužinu.
i nešto se sećam da sam na ovakvom terenu "držao" prosek od 125cm.
recimo na pola Beogradskog sam imao 114cm, dakle manje nego juče na tempić/tempo trčanju.
a u Beogradu sam tada zaključio da "tako više ne mogu" i uopšte mi je dotle bilo neuporedivo teže nego juče na "običnom" trčanju.

i sad me zainteresovalo to da izračunam kolika mi je dužina koraka mogla biti kada sam istrčao lični u maratonu.
dakle ako sam trčao 4'01''/km, to je 241 sekunda, i ako sam trčao sa kadencom 180 (to je jedina Promenljiva, no daćemo tu par % odstupanja kasnije) to znači da sam sa tri koraka u sekundi u tih 241 x 3 = napravio 723 koraka, te ako kilometar podelimo na 723 dela dobijemo dužinu koraka od 138cm

onih "par procenata" gde kadenca može biti 177 ili 183 sam možda i pogrešno pretpostavio jer mi ova dužina od 138cm deluje neverovatna, i sad dvojim (!) da li sam možda maraton trčao znatno višom frekvencijom?
ostaće nerazjašnjeno zauvek jer su vreme i dužina maratona sve što sam upamtio od podataka.

imam jednu drugu situaciju koju takođe mogu da rekonstruišem po sećanju, a to je da sam Hiljadarke (dan pred maraton) trčao skoro uvek 30 dvokoraka na 100m, što znači da mi je korak bio 100/30/2 i to izađe na 167cm, pa ako sam zaista imao toliki korak na hiljadarki zašto mi onda na maratonu ne bi bio 138cm?

ako sam pak na treningu bio siguran da trčim koracima od 125cm, onda to na tempu od 4'/km znači da sam imao kadencu 192/2 = 96 dvokoraka po minutu

sve ovo sam u dokolici računao nakon jutrošnjih laganih 8km od lidla do jedne česmice i nazad do lidla, uz rečicu, idilično i inspirativno

Nema komentara:

Objavi komentar