05 lipnja 2024

vremenske prilike i iskustvo prognoziranja

sedim na poslu, pardon, stojim pored laptopa, slušam grmuckanje napolju nakon što sam jutros izveo dve rikaveri aktivnosti.
prvo šetnja sa psima pored reke, samo 3km, s tim da sam zaboravio da ugasim sat pa sam snimio i usisavanje šupe i podruma tokom čega mi je sat kao bajagi hvatao neke gps signale i napravio mi dodatni kilometar, a graf izgleda kao da sam preskakao sa krova na krov poput šimpanze

imam čak i taj screenshot kod kuće u kompu pa ako se setim dodaću ga ovde
posle toga e-bajkom na brzaka do obližnjeg sela gde sam juče video bačeno štene lutalicu, poneo mu konzervicu mačije hrane no nisam ga našao, otišao je negde dalje...

negoooo, hteo sam da pišem o jučerašnjem planu
svanulo je +18, nije mi palo na pamet da može ispod toga kasnije prepodne, samo prema gore
no iako sam krenuo kad se sunce već bilo podiglo, kroz grad mi je pokazalo +17 a na periferiji +16, tu sam ušao u ulicu koja ide ispod brda/šume sa severne strane, a pored je i reka
kilometar dalje kod Pivare se spustilo do samo +15 no sparina i sunce su to promenili da mi bude taman za vožnju, nikakvu svežinu nisam ni osetio

negde do pola uspona je i dalje padalo pa sam ugledao i +14 no blag vetar u leđa, uz pomenutu sparinu i sunce su učinili da mi bude čak i toplo, znoj mi se slivao niz čelo ispod ruba kačketa
do vrha je opet bilo +17, nakon spusta i drugog uspona dalje prema planinama je stiglo do +18, uz bistro nebo i jako sunce već je delovalo kao da sam usred leta

dalje prema planini sam na nekih 700m nadmorske stigao do 20.5 stepeni, da bi se na 800m ulaskom u šumu tempertura spustila na +18, a do okreta na 960m je bilo opet samo +17
mislio sam da će mi biti friško tih prvih par kilometara nizbrdo no nije, nosio sam malo puniji dres kratkih rukava i nisam osetio to što sam ispod bio sav vlažan od znoja

u spustu kilometri brzo prolaze i razmišljaš o rupama, krivinama, ne baš o temperaturi i jedino se sećam da sam na onom istom mestu video 20.5, mada je već verovatno bilo malo više no termometar na garminu malo kasni sa javljanjem, slično nagibu uspona kada na najstrmijem delu piše 8% a kada na vrhu zaravni onda mi pet sekundi stoji 13% i tako dalje

odatle sam toliko bio preokupiran rupama i krivinama da sam se tek pred završni silazak u grad setio da opet pogledam na garmina i pisalo je 23.5 stepena, tamo gde je u odlasku bilo +15